Dodatna razkritja Banke Sparkasse d.d. Ljubljana in Skupine Sparkasse

v skladu s 104. členom ZBan-3

Nahajate se na spletnem mestu Banke Sparkasse d. d.

Predpisana razkritja Banke Sparkasse d.d. Ljubljana (v nadaljevanju: Banka Sparkasse) in njene Skupine (v nadaljevanju: Skupina Sparkasse) za posamezno leto so pripravljena v skladu z zahtevami 8. dela Uredbe (EU) št. 575/2013, vključujoč njene spremembe, ter objavljena v vsakokratnem letnem poročilu Skupine Sparkasse (v nadaljevanju: Letno poročilo). Dodatna razkritja na osnovi zahtev 104. člena Zakona o bančništvu (ZBan-3), v povezavi z izpolnjevanjem zahtev iz 9. člena tega Zakona, predstavljamo v nadaljevanju.

1. Ureditev notranjega upravljanja in organizacijska struktura Banke Sparkasse in Skupine Sparkasse

SISTEM UPRAVLJANJA

Ureditev notranjega upravljanja Banke Sparkasse in Skupine Sparkasse, njena organizacijska kultura in organizacijska struktura ter organi družb, njihova sestava, delovanje in pristojnosti so opisane v Letnem poročilu. Izjava o upravljanju je skladno z določili 5. odstavka 70. člena veljavnega Zakona o gospodarskih družbah sestavni del Letnega poročila.

Podrobneje ureditev notranjega upravljanja, vključno s kontrolnimi funkcijami v sistemu upravljanja tveganj Banke Sparkasse, sodelovanjem med organi in službami v Banki Sparkasse in na nivoju Skupine Sparkasse ter ostale elemente notranjega upravljanja, urejata politiki upravljanja na nivoju banke in skupine.

Podrobna organizacijska struktura Banke Sparkasse je objavljena tukaj.

Delovanje upravljalnega organa Banke Sparkasse je urejeno tudi s Statutom, poslovniki za delo nadzornega sveta, njegovih komisij in uprave ter z drugimi internimi akti. Člani upravljalnega organa posebno pozornost namenjajo doseganju visokih strokovnih in etičnih standardov ter spoštovanju pravil in načel v zvezi s preprečevanjem nasprotja interesov in korupcije ter podkupovanja, kar ureja Kodeks ravnanja Skupine Sparkasse.

Banka Sparkasse in Skupina Sparkasse nista zavezani k upoštevanju drugih javnih kodeksov.

2. Politika izbora članov upravljalnega organa

Postopek izbora članov upravljalnega organa ter rednega ocenjevanja njihove primernosti je opisan v Letnem poročilu.

Politika primernosti in nasledstva članov uprave, članov nadzornega sveta in nosilcev ključnih funkcij v Banki Sparkasse d.d. in Politika raznolikosti in vključevanja Skupine Sparkasse upoštevata določbe veljavne evropske in slovenske zakonodaje, zlasti veljavni Zakon o bančništvu, podzakonske akte Banke Slovenije, smernice Evropskega bančnega organa EBA ter interne akte.

V navedenih aktih so opredeljeni merila in postopki izbora ter imenovanja članov uprave in nadzornega sveta, strokovni in etični standardi upravljanja ter merila in postopki ocenjevanja primernosti tako posameznih članov kot kolektivne primernosti obeh organov, z upoštevanjem politike raznolikosti, kakor tudi postopki uvajanja in usposabljanja članov uprave in nadzornega sveta.

Banka Sparkasse pri izboru članov upravljalnega organa presoja njihovo primernost na podlagi zakonskih določil (npr. Zakon o gospodarskih družbah, Zakon o bančništvu), določil veljavnih smernic (Smernice organa EBA o ocenjevanju primernosti članov upravljalnega organa in nosilcev ključnih funkcij), podzakonskih in internih aktov (npr. sklepi Banke Slovenije, statut, pravilniki) ter upošteva tudi zanesljivost, izkušenost in strokovnost, razpoložljivost in druge kompetence posameznega kandidata. Za vsakega kandidata se pripravi individualna presoja primernosti, ki se predloži v potrditev pristojnemu organu. Pri oceni kolektivne primernosti, to je oceni, ali je upravljalni organ sestavljen tako, da ima kot celota ustrezno znanje, izkušnje in veščine, ki so potrebni za razumevanje dejavnosti banke in tveganj, ki jim je izpostavljena, Banka Sparkasse poleg znanja, izkušenj in veščin upošteva tudi druge vidike raznolikosti. Banka Sparkasse ima sprejeto Politiko raznolikosti in vključevanja, ki opredeljuje splošne smernice in cilje na področju raznolikosti tudi na ravni upravljalnega organa.

3. Politika prejemkov

Banka Sparkasse ima nagrajevanje zaposlenih urejeno s Politiko prejemkov in ostalimi internimi akti ter z individualnimi pogodbami z zaposlenimi. Razkritja glede Politike prejemkov so predstavljena tudi v Letnem poročilu.

Politika prejemkov na pregleden način ureja vrste prejemkov, kriterije in pravila, na osnovi katerih se izvajajo plačila posameznih prejemkov članom upravljalnega organa, zaposlenim s posebno naravo dela in drugim zaposlenim.

Politika prejemkov določa okvir fiksnih in variabilnih prejemkov zaposlenih Banke Sparkasse in podjetij na konsolidirani ravni (povezanih podjetij). Skupina Sparkasse s to Politiko sledi zahtevam direktive CRD (Capital Requirements Directive) in smernicam EBA (European Banking Authority), ki so prenesene tudi v Zakon o bančništvu (ZBan-3), ter sklepom in usmeritvam, ki jih je izdala Banka Slovenije.

Uprava najmanj enkrat letno zagotavlja pregled skladnosti dejanskih prejemkov s Politiko prejemkov, kar izvaja služba notranje revizije.

Politika prejemkov je nevtralna glede na spol, sprejema jo nadzorni svet Banke Sparkasse na predlog uprave, interne pravilnike pa sprejema uprava Banke Sparkasse.

Politiko prejemkov usklajujemo s Politiko Erste Group Bank AG, pri čemer upoštevamo posebnosti slovenske zakonodaje in Kolektivno pogodbo dejavnosti bančništva Republike Slovenije.

Politika prejemkov temelji na jasni in transparentni poslovni strategiji Banke Sparkasse, postavljenih ciljih, vrednotah ter ukrepih za preprečevanje nasprotja interesov, usklajenosti z regulatornimi zahtevami, nevtralnosti glede na spol, ustreznem in učinkovitem upravljanju tveganj, izogibanju neodgovornemu prevzemanju nesorazmerno velikih tveganj oziroma tveganj, ki presegajo sposobnost Banke Sparkasse za njihovo prevzemanje, ustreznem razmerju med fiksnim in variabilnim delom prejemkov, nagrajevanju na podlagi uspešnosti Banke Sparkasse, organizacijske enote in posameznika. Banka Sparkasse variabilni del prejemkov izplačuje le v obliki denarnega izplačila, čemur sledita tudi obe hčerinski družbi. V skladu z navedenimi načeli je Politika prejemkov implementirana tudi v obe hčerinski družbi.

Uporabljamo načelo sorazmernosti pri izvajanju Politike prejemkov – višina variabilnih prejemkov posameznika, ki ne presega 1/3 letnega fiksnega prejemka posameznika oz. na letni ravni ne presega 50.000 EUR bruto, je višina, ki ne predstavlja pomembnega vpliva in se do navedene višine ne razmejuje. Variabilni del prejemkov posameznika ne sme presegati 100 % njegovega fiksnega dela prejemkov na letni ravni.

4. Opis pravne in organizacijske strukture Skupine Sparkasse

Skupino Sparkasse sestavljajo Banka Sparkasse in njeni hčerinski družbi Sparkasse Pay d.o.o. (v nadaljevanju: Sparkasse Pay) in Sparkasse Leasing S d.o.o. (v nadaljevanju: Leasing S), ki sta v 100 % lasti Banke Sparkasse. V obeh hčerinskih družbah je oblikovan nadzorni svet. Vlogo skupščine opravlja edini lastnik (družbenik) družbe, ki ga zastopa uprava Banke Sparkasse.

Organizacijska struktura bančne skupine je objavljena v Letnem poročilu.

Banka Sparkasse in njeni hčerinski družbi sta v razmerju tesne povezanosti, kot jo določa Uredba CRR, člen 4, točka 38 prvega odstavka.

Osnovna dejavnost družbe Sparkasse Pay so finančne storitve, osnovna dejavnost družbe Leasing S je dejavnost finančnega zakupa (lizing).

Kapital družbe Sparkasse Pay je na dan 31. 12. 2023 znašal 5.158 tisoč EUR, njena bilančna vsota pa 50.990 tisoč EUR. Kapital družbe Leasing S je na isti dan znašal 9.198 tisoč EUR, njena bilančna vsota pa 105.596 tisoč EUR. Ob koncu leta 2023 je imela družba Sparkasse Pay 68 zaposlenih, družba Leasing S pa 25 zaposlenih.

Ureditev notranjega upravljanja v Skupini Sparkasse ureja Politika upravljanja družb v Skupini Sparkasse, objavljena tukaj.

Podrobnejša predstavitev poslovanja Skupine Sparkasse je na voljo v Letnem poročilu.

Dodatna razkritja v povezavi s Politiko prejemkov

Skladno z zahtevami Uredbe (EU) št. 575/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. junija 2013 o bonitetnih zahtevah za kreditne institucije in investicijska podjetja ter o spremembi Uredbe (EU) št. 648/2012 (v nadaljevanju: CRR uredba), Banka Sparkasse d.d., Ljubljana (v nadaljevanju: Banka Sparkasse), razkriva podatke o prejemkih v letu 2023. Podatki veljajo na dan 30. 06. 2024.

Banka Sparkasse razkritja, skladno s CRR uredbo, objavlja v sklopu Letnega poročila. Le-ta so podana v posameznih poglavjih in v dodatnih razkritjih po posameznih členih, skladno z zahtevami CRR uredbe. Letno poročilo je objavljeno na spletni strani Banke Sparkasse. Banka Sparkasse je razkritja, povezana s prejemki Skupine Sparkasse, skladno s členom št. 450 CRR uredbe, vključila že v Letno poročilo. Ta razkritja pa predstavljajo dopolnitev kvantitativnih informacij z vrednostnimi podatki o variabilnem delu predmetnih prejemkov, ki ob pripravi letnega poročila še niso bili znani.

Dodatna razkritja v povezavi s Politiko prejemkov

Se ne morete odločiti? Morda potrebujete pomoč? Kontaktirajte nas!