Čestitke, dobili ste kredit! Kaj pa sedaj?
Ljudski rek pravi, da se kredita veseliš samo tisti dan, ko ga dobiš. Vse naslednje dni do odplačila pa je treba z njim živeti.
Doma hranim fotografijo, spomin na dedka, posneto okrog leta 1930. Posneta je v delavnici, kjer se je dedek šolal za čevljarja. Nosil je klasično moško obleko in belo srajco, kar je bila običajna uniforma za delo v čevljarski delavnici.
Danes moška obleka ni več tako pogosta, kaj šele obvezna oprava na delovnem mestu. Če je bila še pred nekaj deset leti obleka s kravato obvezna v poklicih, ki vsaj malo dišijo po upravljanju, delegiranju, nadzoru in odločanju, so danes stvari obrnjene precej na glavo. Pravila formalnega oblačenja se mehčajo. Urejeni moški v klasičnih poslovnih oblekah in kravati pa so v večini poklicev bolj izjema kot pravilo.
K zatonu klasičnega poslovnega oblačenja, pri čemer mislim na kakovostno moško obleko, srajco, kravato in ostale dodatke, so usodno prispevali »fantje iz Silicijeve doline«. Izjemni posamezniki, vizionarji, deloholiki in vrhunski poslovneži. Žal povečini povsem brez okusa in odnosa do oblačenja.
Postali so vzor mnogim mladim, ki so se v iskanju lastnega poslovnega uspeha z lahkoto identificirali z njimi. Le kako se ne bi. Klasična poslovna oblačila se podajo skorajda vsakemu moškemu. Vendar pa nakup, kombiniranje in vzdrževanje tovrstne garderobe zahteva finančni, časovni in intelektualni napor. Veliko lažje, udobneje in ceneje se je obleči v jeans in bombažno majico. Kar pa nikakor ni zagotovilo za poslovni uspeh! Posnemanje stila oblačenja in ostalih navad, ki asociirajo na našega poslovnega vzornika, praviloma ni dovolj za grajenje kariere.
Z oblačili zelo močno komuniciramo z okolico. S svojim izgledom pošiljamo sodelavcem in poslovnim partnerjem močno sporočilo, tako o osebnosti kakor tudi o položaju in svojem poklicu. Nenazadnje sporočamo svoj pogled in odnos do kariere in dela. In to ne glede na to, če smo oblečeni v poslovno obleko ali pa nosimo jeans in superge.
Strogo formalno poslovno oblačenje, torej obleka, srajca in obvezna kravata, se je v največji meri ohranilo v politiki, bankah, svetovalnih podjetij, zavarovalnicah in pri karieristih, ki želijo tudi z obleko manifestirati svojo predanost karieri in delodajalcu. A tudi tukaj se stvari spreminjajo.
Letos marca je v želji, da bi omehčala svojo strogo korporativno identiteto in tako pod svoje okrilje lažje privabila mlade strokovnjake, pravila poslovnega oblačenja omilila banka Goldman Sachs. Ustanovljena pred 150 leti je bila klasičen primer pretežno moške populacije v oblekah in kravatah.
Odslej lahko 36.000 zaposlenih prilagaja svoje poslovno oblačenje izzivom na delovnem mestu, nekdaj zapovedani obleka in kravata nista več obvezni. To pa še zdaleč ne pomeni, da bodo odslej hodili na pomembne sestanke v kavbojkah, saj se obleka in kravata še vedno priporočata za vse interakcije in poslovne dogodke, kjer se tovrstno oblačenje pričakuje.
V poslovnem svetu še vedno ostaja dovolj priložnosti za klasično moško poslovno modo, torej za temnejšo obleko, srajco in kravato. Kombiniranje na videz tako preprostih komponent se zdi enostavno, a vendar je treba upoštevati nekaj pravil:
Mnogi sproščeno poslovno oblačenje enačijo z običajnim »casual« izgledom, čeprav gre za dva povsem različna stila. Sproščena poslovna moda je nekoliko manj omejena s pravili kakor klasična poslovna moda, vendar je izgled še vedno uraden in primeren za večino poslovnih priložnosti.
Kravata je ključni del garderobe, ki loči oba poslovnega stila. Sproščen poslovni stil dovoljuje kombiniranje hlač in sakoja, kar je pri klasičnem poslovnem oblačenju, kjer je moška obleka obvezna, prepovedano. Tudi pri barvah, vzorcih in čevljih se paleta pri sproščenem poslovnem stilu nekoliko razširi. Vse navedeno pa je treba konzumirati previdno in po pameti. Večja možnost kombiniranja namreč vodi do potencialno več zgrešenih kombinacij.
Za konec pa še misel Oscarja Wilda: »You can never be overdressed or overeducated.« Pogumno, a premišljeno torej!
Ljudski rek pravi, da se kredita veseliš samo tisti dan, ko ga dobiš. Vse naslednje dni do odplačila pa je treba z njim živeti.
Neizpodbitno dejstvo je, da je elektrika postala hudo kul!
Nakupovanje se ne začne v trgovini, ampak v domači omari.