Kako povečati svojo zavzetost v podjetju?

Bi zase rekli, da ste zavzeti na svojem delovnem mestu? Kaj pa za sodelavca? Morda šefa? Statistike kažejo, da je le 15 % zaposlenih aktivno zavzetih. To pomeni, da v podjetju z 20 zaposlenimi svoje delo nadpovprečno opravljajo le trije. Zavzetost je povezana predvsem s srečo na delovnem mestu: navda nas z energijo in motivacijo, manj smo pod stresom in bolj kreativni, zaradi česar lahko svoje delo opravljamo bolje. Ste pripravljeni ponuditi več – za več?

Vzemite si čas za odmor – in dopust

Naj vas spomin ponese nazaj v šolske klopi. 45 minut pouka, pet minut odmora, 45 minut pouka, pet minut odmora … in tako (seveda še z odmorom za malico) do konca šolskega dne. Ti odmori niso služili le pomikanju iz učilnice matematike na drugo stran hodnika v kemijski laboratorij. Med odmorom so si vaši možgani malce spočili, pokramljali ste s sošolci in se pripravili na nova znanja. Raziskave namreč kažejo, da neprestano delo ubija produktivnost in neizmerno utruja, zato se odmorov poslužujte tudi v službi. Če si boste le vsake toliko vzeli nekaj minut, se sprehodili po pisarni, v miru spili kavo v čajni kuhinji ali pa pokramljali s sodelavcem, boste svoje delo opravljali lažje in bolje. Če si zaradi preobilice dela težko vzamete pavzo, si na telefon naložite aplikacijo, ki vas opomni, da umaknete oči z zaslona in zadnjico s pisarniškega stola.

Poleg rednih odmorov pa se vsake toliko odpravite tudi na počitnice. Dandanes se mnogi radi pohvalijo, da imajo na voljo še lanski dopust, ki ga niso uspeli izkoristiti. Kakšna pohvala pa pravzaprav je to? Dopust je namenjen temu, da se spočijemo od vsakodnevnih delovnih obveznosti in odmislimo službene skrbi, izjemno pa pripomore tudi k produktivnosti, ko se vrnemo nazaj na delovno mesto. Dobro si je vzeti čas zase in svoje najbližje, zato ga le izkoristite, kolikor lahko. Dopust pa ni nujno velik finančni zalogaj – v sorodnem članku preberite, kako se lahko s first minute ponudbo izognete prevelikemu finančnemu bremenu počitnikovanja na lepšem.

Bodite iskreni s sodelavci in šefom

Iskrenost in zaupanje sta temelj vsakega odnosa, tako v partnerstvu kot tudi službi. Če vas kaj moti, to jasno in na primeren način izrazite. Mnogokrat lahko tako preprečite, da iz manjše prepreke nastane težava, kar bo delodajalec zagotovo cenil.

Del iskrenosti pa predstavlja tudi povratna informacija o vašem delu s strani sodelavcev in nadrejenih. In zakaj je pomemben feedback, kot ga radi poimenujemo? Ne le da boste z njegovo pomočjo skupaj ovrednotili vaše preteklo delo, temveč vam lahko pomaga tudi pri načrtovanju prihodnjega. Poleg letnih razgovorov se mnogi delodajalci dandanes poslužujejo tudi metode 360°. To pomeni, da vaš nadrejeni oceni vas, vi pa njega in njegovo delo. V posameznih primerih se zraven pridruži še medsebojno ocenjevanje sodelavcev. Pomembno je, da smo pri ocenjevanju iskreni, a nikakor žaljivi.

Srkajte novo znanje

Če ste na začetku svoje kariere ali pa le na začetku poti v določenem podjetju, je morda dobro, da zaprosite za mentorja. To ni nujno šef, lahko je tudi sodelavec, ki je na določenem področju bolj izkušen in vam lahko preda svoje znanje – zagotovo pa ga lahko tudi vi marsikaj naučite.

Kdaj pa kdaj se vprašajte, kakšni so vaši cilji v podjetju. Ali imate željo po napredovanju? Morda po učenju, grajenju kompetenc? Izrazite svoje želje. Raziskave namreč kažejo, da dandanes plača še zdaleč ni glavni motivator, niti ni to nujno druženje v kavarni po službi, aktivno preživeti teambuildingi in barvito okrašene pisarne. Kar šteje, je osebna in strokovna rast. Obisk strokovne konference, tečaja tujega jezika ali pa e-izobraževanje lahko pripomore k boljši zavzetosti. Poleg tega pa lahko na novo pridobljeno znanje predate tudi svoji ekipi!

Postanite ambasador vašega podjetja

Nihče o podjetju ne more zarisati boljše slike kot ravno njegovi zaposleni – niti prekaljeni strokovnjaki za odnose z javnostmi. Če ste zadovoljni s svojim delovnim mestom, to povejte na glas. Ko recimo podjetje na svojo Facebook stran objavi zanimiv blog zapis, ga delite še s svojimi sledilci. Sodelujte pri človekoljubnih projektih in se udeležujte prireditev, ki jih organizira ali sponzorira vaše podjetje. Postati ambasador pomeni, da vam je mar za razvoj podjetja in njegovih zaposlenih.

Vsak zaposleni daje svoj unikaten košček v mozaik podjetja, to pa mu na različne načine lahko vrača nazaj. Vašo zavzetost v podjetju bodo slej ko prej opazili tudi šefi in … morda ponudili povišico ali napredovanje. Z novim nazivom ali boljšo plačo pa boste lahko vsak mesec na stran dajali zajetnejši kupček denarja. Razmislite o namenskem varčevanju, ki vam lahko z mesečnimi obroki pomaga do uresničitve vaših sanj – naj bo to nov avtomobil, prenova doma ali poroka na idilični lokaciji. Z brezplačnim odprtjem in vodenjem računa ter vsakoletno rastjo obresti se tudi zavzetost za varčevanje izplača!

Mogoče vas zanima tudi?

Kako izbrati najbolj ugoden stanovanjski kredit? Kaj pomenijo vsi vpleteni bančni izrazi?

Odločili ste se, da si boste ustvarili lasten dom – z nakupom, gradnjo ali prenovo stanovanja ali hiše.

Več

Menjava banke – preprost korak, ki se splača

Kdaj je čas za zamenjavo banke? Običajno nastopi takrat, ko iščete neko posebno storitev.

Več

Je novo leto čas za novo službo?

Strokovnjaki pravijo, da v veliki meri denar ni to, kar določa (ne)srečo na delovnem mestu 

Več