Na pogovor o stanovanjskem kreditu pojdite pripravljeni
Nakup ali prenova nepremičnine je za večino od nas ena od najpomembnejših življenjskih prelomnic ter projekt, pri katerem se skoraj zagotovo srečamo s stanovanjskim kreditom.
Mojca je iz službe prišla nasmejana in dobre volje, medtem ko je bil njen mož ves čemeren. Že nekaj časa se v njegovi pisarni ne razumejo dobro, saj direktor postavlja nerealne cilje, pogovori so kratki in neprijetni, poleg tega nekateri sodelavci napredovanja njenega moža niso sprejeli najbolje.
»Mislim, da bo najbolje, če začnem iskati novo službo,« ji je rekel, na njeno povabilo v kino, da se malo »odklopi« od vsega skupaj, pa je le brezvoljno odvrnil: »Ni mi do kina, oprosti. Nogomet pogledam, potem bom šel pa spat.«
Si predstavljate štiri med seboj skregane veslače v čolnu? Prvi se kuja, drugi je vrgel veslo v vodo, tretji razmišlja, kako bi z veslom mahnil drugega, četrti pa leno vesla? Ali pa pevski zbor, v katerem vsak nalašč poje svojo pesem? Odnosi med zaposlenimi in dobro počutje v službi so ključni za dobro delovanje podjetja, sodelovanje, učinkovito reševanje sporov, učenje, osebno rast, nove ideje in ustvarjanje osupljivih reči.
»Si predstavljate štiri med seboj skregane veslače v čolnu ali pa pevski zbor, v katerem vsak nalašč poje svojo pesem?«
V Mojčinem podjetju so že dolgo nazaj začeli z vzpostavljanjem kulture podjetja, ki so jo sprejeli vsi zaposleni in s pomočjo katere so definirali tudi svoje medsebojne odnose, medtem ko v podjetju njenega moža kulture in odnosov niso razvijali.
Če želite, da bo ekipa dihala skupaj, morate poskrbeti za urejene odnose med zaposlenimi v vseh smereh, tako v navpični (nadrejeni–podrejeni) kot tudi v vodoravnih smereh (med ljudmi na istem nivoju). Službeni odnosi morajo sloneti na šestih podpornih točkah:
Posebno poglavje so romantične vezi med sodelavci in sodelavkami. Ne glede na to, ali gre za bežne avanture ali resne zveze, so te velika težava za dobre odnose v podjetju. Najpogosteje se po nekem času pojavijo ljubosumnost, zamere, domače težave, favoriziranje, šikaniranje ali celo obtožbe zaradi spolnega nadlegovanja.
»Ne glede na to, ali gre za bežne avanture ali resne zveze, so te velika težava za dobre odnose v podjetju.«
Afere v službi prizadenejo ugled posameznikov, zmanjšujejo avtoriteto nadrejenih in povzročijo čustveno polarizacijo med sodelavci, govorice o tovrstnem početju v službi pa lahko sežejo tudi izven podjetja.
Če greste v službo s težkim srcem ali vam gre nekdo tam zelo na živce, morate to čim prej razčistiti. Predlagajte spremembe kulture, pogovarjajte se in poiščite način, da boste z vsemi sodelavci na isti valovni dolžini. Ni enostavno, niti se tega ne da narediti čez noč, a rezultati dobrih in urejenih odnosov so naravnost osupljivi. Če pa se v službi ne počutite dobro, je morda čas, da začnete (tako kot Mojčin mož) razmišljati o novi službi …
Nakup ali prenova nepremičnine je za večino od nas ena od najpomembnejših življenjskih prelomnic ter projekt, pri katerem se skoraj zagotovo srečamo s stanovanjskim kreditom.
Od popustov in akcij do prazne denarnice
Kako uporabiti #VerjemiVase filozofijo v poslu?