Uporaba plačilnih kartic na počitnicah v tujini

Povzemamo nekaj osnovnih nasvetov za pravilno ravnanje s plačilnimi karticami na počitnicah v tujini, ki jih priporoča Združenje bank Slovenije.

Še posebej v obdobju počitnic želimo stranke opozoriti na pravila o priporočenem ravnanju s plačilnimi karticami ter o uporabi POS terminalov in bankomatov. V nadaljevanju navajamo nekaj osnovnih nasvetov.

Menjava evrov v kune: Ker so menjalni tečaji v menjalnicah in bankah na Hrvaškem različni, strankam priporočamo, da se pred menjavo gotovine pozanimate o veljavnih tečajih. Svetujemo uporabo plačilnih kartic na mestih, kjer se tuja valuta v evro preračuna po menjalnih tečajih kartičnega sistema Mastercard. Ti tečaji so praviloma ugodnejši kot tečaji bank in menjalnic. Tečaji mednarodnega kartičnega sistema Mastercard so objavljeni na naslednjih povezavi:


Menjava evrov v kune v menjalnicah ob meji: Velja enako kot navedeno zgoraj; predhodno je potrebno preveriti veljavne tečaje.

Dvigovanje kun na bankomatu na Hrvaškem: Bankomat v tujini pred dvigom gotovine vedno ponudi dve možnosti, in sicer dvig s konverzijo ali dvig gotovine v lokalni valuti. V primeru, da izberete dvig s konverzijo, bo pri preračunu v evre uporabljen tečaj lokalne banke, ki je lastnica bankomata. V primeru, da izberete dvig v lokalni valuti, bo preračun v evre izveden po tečajih mednarodnih kartičnih sistemov, ki so ugodnejši kot tečaji lokalnih bank. Zato imetnikom kartic svetujemo, da izberete dvig v lokalni valuti brez konverzije.

Pri dvigih na tujih bankomatih bodite posebej pozorni na morebitne dodatno zaračunane stroške iz naslova enkratnih nadomestil za dvig gotovine oziroma pribitkov na menjalni tečaj (v kolikor se odločite za valutno konverzijo). Prej omenjena stroška se lahko zaračunata zgolj in samo ob izrecnem vašem privoljenju. 

Stroški nadomestila gotovine (Surcharge oz. Access Fee) in konverzija z morebitnim pribitkom na menjalni tečaj se lahko pojavita tudi znotraj iste transakcije, zato strankam svetujemo, da pozorno spremljate sporočila na bankomatih.

Plačilo s kartico na prodajnem mestu: Če na POS terminalu za plačilo blaga ali storitev izberete možnost plačila v lokalni valuti, se bo preračun v evre izvedel po tečaju mednarodnih kartičnih sistemov. V primeru, da boste izbrali možnost plačila s konverzijo, bo preračun izveden po tečaju lokalne banke - lastnice prodajnega mesta. Svetujemo torej enako kot pri dvigu gotovine na bankomatu in sicer, izbiro plačila v lokalni valuti (brez konverzije).

Koliko gotovine vzeti s seboj na dopust: Poleg uporabe kartice vam svetujemo, da na pot vzamete s seboj tudi nekaj gotovine. Tisti, ki potujete daleč in za dlje časa, velja iz varnostnih razlogov razmisliti tudi o uporabi dveh mednarodnih kartic.

Če potujete v države, kjer valuta ni evro: Zgoraj opisani primeri veljajo za vse tuje države, kjer valuta ni evro. Na splošno velja:

  1. Pred odhodom na počitnice preverite veljavnost svojih plačilnih kartic in višino razpoložljivega limita porabe. Limit porabe na vaši plačilni kartici predstavlja razpoložljivo stanje na kartičnem računu, ki ga lahko mesečno izkoristite za nakupe ali dvige gotovine. Če odhajate na daljši oddih ali potovanje v tujino, lahko uredite limit v poslovalnicah bank in hranilnic ali z oddajo vloge preko spletne banke začasno limit povišate.
     
  2. S seboj ne nosite večjih zneskov gotovine. Z vašo kartico osebnega računa (Maestro kartica) lahko gotovino ob nizkem znesku provizije dvigujete na številnih bankomatih po vsem svetu. Za plačilo na skoraj 30 milijonih prodajnih mestih lahko uporabite kartici z odloženim plačilom Mastercard ali Diners. Obe kartici lahko uporabite tudi za dvig gotovine, zaradi višjih provizij pa svetujemo, da to storite le izjemoma.
     
  3. Za koristno se lahko izkaže tudi, če na pot ob kartici osebnega računa vzamete kartico mednarodnega kartičnega sistema Mastercard. Tudi z vidika varnosti je smiselno znesek, ki ga lahko porabite v okviru svojih zmožnosti, porazdeliti na dve kartici. Ob morebitni izgubi, kraji ali zlorabi ene kartice, boste namreč še vedno razpolagali z drugo mednarodno plačilno kartico.
     
  4. Za dodatno varnost svojih kartic poskrbite z naročilom na varnostno SMS-sporočilo. Pomeni, da boste v primeru izgube, kraje ali zlorabe kartice, na telefon nemudoma prejeli obvestilo, da se z vašo kartico dogaja nekaj nenavadnega. V takem primeru takoj pokličite na telefonsko številko, ki je navedena na vaši kartici in je dostopna 24 ur na dan in 365 dni v letu. Najbolje je, da si telefonsko številko zapišete, oziroma si jo skušate zapomniti.
     
  5. Za primer izgube ali kraje kartice je možno skleniti dodatno zavarovanje.


Nekaj koristnih nasvetov si lahko preberete tudi v članku Neljube prigode z bančnimi karticami in kako jih obvladati.

Nazaj

Potrebujete pomoč?

Oddajte povpraševanje